Zemlja: Hrvatska
Trajanje: 2013 / 2016
Vrijednost: 236 milijuna eura

Međunarodna zračna luka "Franjo Tuđman" Zagreb

Projekt novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke "Franjo Tuđman" u Zagrebu uspješno je završen 2016. godine. Zagrebu je time napokon omogućena veza sa značajno većim brojem svjetskih destinacija. Posljedično, u statističkim izvještajima očito je značajno povećanje broja putnika u avionskom prometu. Očekivani godišnji kapacitet putnika u prvoj fazi rada terminala je 5 milijuna ljudi, a sezati će do 8 milijuna u punoj funkcionalnosti. Međunarodna zračna luka "Franjo Tuđman" Zagreb ima bruto površinu terminala koja iznosi oko 65.000 m2. To je najveća i najprometnija zračna luka u Hrvatskoj. Promet je u 2021. godini dosegao gotovo 1,5 milijuna putnika, dok je u pretpandemijskoj 2019. iznosio preko 3 milijuna putnika. U projektima razvoja aerodroma INSTITUT IGH, d.d. nudi kompleksan multidsciplinaran pristup i široki spektar usluga. Koordinacijom i izradom idejnog, glavnog i izvedbenog projekta, INSTITUS IGH, d.d. dao je svoj doprinos ovom za Hrvatsku iznimno važnom projektu. Nedugo nakon izgradnje zračna luka dobila je nagradu za najveće unaprjeđenje u Europi, ali i proglašena je najboljom europskom zračnom lukom u 2018. godini, u kategoriji do 5 milijuna putnika. Novi putnički terminal, u oblikovno i funkcionalnom smislu, tlocrtno razlučuje 3 dilatacijske cjeline. One su glavna zgrada i linearne strukture prostornih izdanaka ("pier"-a) na lijepov i desnoj strani. Ispred zgrade je osam avio mostova koji vode prema uzletno-sletnoj stazi. Glavna se zgrada sastoji od armiranobetonske konstrukcije sa naknadno prednapetim stropnim pločama (prizemlje i tri kata). Krovna čelična rešetkasta konstrukcija glavne zgrade tipa "Mero" je valovita ploha dvostruke zakrivljenosti (pozitivne i negativne). U svom prednjem dijelu zavija se prema pisti tvoreći fasadu, a u produžetku svodove zdanka. Visina vrha čelične krovne konstrukcije varira od +20,00 m do 34,00 m. Lijevi i desni izdanak sastoji se od monolitne armiranobetonske konstrukcije (prizemlje + dva kata). Drugi kat je natkriven cilindričnom krovnom konstrukcijom prostorne čelične rešetke promjenjive visine također tipa "Mero".

similar projects

magnifiercrosschevron-downchevron-rightarrow-left