{"id":12677,"date":"2024-09-16T11:33:00","date_gmt":"2024-09-16T11:33:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.igh.hr\/?p=12677"},"modified":"2025-01-14T13:55:40","modified_gmt":"2025-01-14T13:55:40","slug":"the-second-tube-of-the-ucka-tunnel-has-been-opened","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/the-second-tube-of-the-ucka-tunnel-has-been-opened\/","title":{"rendered":"Izgra\u0111ena druga cijev tunela U\u010dka"},"content":{"rendered":"
Dana 13. rujna 2024..<\/sup> odr\u017eano je sve\u010dano otvaranje nove cijevi tunela U\u010dka, dok se zavr\u0161ni radovi na sigurnosnim sustavima i prometnoj signalizaciji jo\u0161 uvijek provode. <\/p>\n\n\n\n Prva cijev tunela U\u010dka zavr\u0161ena je 1981. godine i od tada ima va\u017enu ulogu u olak\u0161avanju prijevoza. Me\u0111utim, kako se promet pove\u0107avao, osobito tijekom vrhunca turisti\u010dke sezone, kada vi\u0161e od 20.000 vozila prolazi u jednom danu, tunel se po\u010deo suo\u010davati se s prometnim izazovima. Nova cijev ne samo da \u0107e udvostru\u010diti kapacitet postoje\u0107eg tunela, ve\u0107 \u0107e ugraditi i moderne sigurnosne zna\u010dajke te pobolj\u0161ane ventilacijske sustave. Dodavanje ove druge cijevi o\u010dekuje se da \u0107e zna\u010dajno smanjiti vrijeme putovanja i pobolj\u0161ati ukupnu sigurnost na cestama za putnike i teretni promet.<\/p>\n\n\n\n Novi tunel U\u010dka ima 24 popre\u010dna prolaza, svakih 250 m, od kojih je 12 namijenjeno pje\u0161acima, a 12 vozilima, \u0161to ukupno \u010dini 6,5 km tunela i zajedno s povezanim tunelima \u010dini najdu\u017ei podzemni iskop u Hrvatskoj. Nova cijev tunela, koja je 500 metara du\u017ea od stare, ne predstavlja samo tehni\u010dko postignu\u0107e, ve\u0107 i simbol sigurnosti. Tijekom gradnje upotrijebljeno je tisu\u0107u tona eksploziva te su primijenjene suvremene tehnike, poput pokretnih traka za transport materijala i teku\u0107eg eksploziva, koje su prvi put kori\u0161tene u Hrvatskoj. Nova cijev tunela tako\u0111er je opremljena naprednim klju\u010dnim sustavima kako bi se osigurala njezina funkcionalnost i sigurnost. \u010cak 74 nadzorne kamere pratit \u0107e promet i uvjete u tunelu. Ukupno \u0107e biti 24 popre\u010dna prolaza izme\u0111u dviju cijevi tunela, a tijekom obnove stare cijevi bit \u0107e izgra\u0111ena i tri dodatna velika prijelaza za hitne intervencije.<\/p>\n\n\n\n Druga cijev tunela U\u010dka, zajedno s odmori\u0161tem Kvarner, izgra\u0111ena je u sklopu 2B1-1 Podfaze izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu, ukupne vrijednosti od pribli\u017eno 200 milijuna eura.<\/p>\n\n\n\n Kroz sam proces izgradnje, suo\u010dilo se s mnogim izazovima \u2013 od slo\u017eenih geolo\u0161kih uvjeta, velikog broja jama i pukotina, pa sve do globalnih kriza poput inflacije i pandemija te nedostatka radne snage. Jedan od najve\u0107ih izazova ovog projekta bio je zavr\u0161iti radove na vrijeme, uz promet u postoje\u0107oj cijevi, bez zaustavljanja prometa. Paralelno s radovima na Tunelu, zapo\u010deli su radovi na dionici autoceste dugoj 10 kilometara, od U\u010dke prema Matuljima, uklju\u010duju\u0107i dupliranje mosta Mirna i vijadukta Limska draga. Planirani zavr\u0161etak radova je u listopadu 2026., nakon \u010dega \u0107e se Istarski ipsilon u Matuljima spojiti na mre\u017eu autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta te u cijelosti biti uklju\u010den u ostatak autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":" On September 13th 2024, the grand opening of the new tunnel tube took place, while final work on the safety systems and road signs is still being carried out. The first U\u010dka tunnel tube was completed in 1981 and has been important in facilitating transportation. But as traffic has been increasing, especially during the peak […]<\/p>","protected":false},"author":7,"featured_media":12678,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-12677","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-uncategorized"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/12677","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/7"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=12677"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/12677\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":12681,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/12677\/revisions\/12681"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/12678"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=12677"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=12677"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=12677"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}