{"id":12568,"date":"2024-05-27T13:36:23","date_gmt":"2024-05-27T13:36:23","guid":{"rendered":"https:\/\/www.igh.hr\/?p=12568"},"modified":"2024-05-27T13:46:04","modified_gmt":"2024-05-27T13:46:04","slug":"opening-of-the-omis-bypass","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/opening-of-the-omis-bypass\/","title":{"rendered":"Otvaranje Omi\u0161ke obilaznice"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n\n\n\n
Jedna od najzagu\u0161enijih prometnica na hrvatskim cestama je dionica D8 Jadranske magistrale izme\u0111u Splita i Omi\u0161a kojom dnevno broje u prosjeku 11.000 do 15.000 vozila. Kao turisti\u010dka destinacija, tijekom ljeta te brojke se penju i do vrtoglavih 55.000 vozila dnevno \u0161to je daleko iznad propusne mo\u0107i te dvotra\u010dne magistralne ceste. Stoga su Hrvatske ceste d.o.o. 2007. godine prionuli projektu gradnje omi\u0161ke obilaznice, koja \u0107e u kona\u010dnici donijeti zna\u010dajno prometno rastere\u0107enje gradske jezgre Omi\u0161a i smanjenje gu\u017evi nastalih za vrijeme ljeta i turisti\u010dke sezone.<\/p>\n\n\n\n
Omi\u0161ka obilaznica je dio projekta multimodalne platforme splitske aglomeracije i jedan od najve\u0107ih infrastrukturnih objekata u Splitsko-dalmatinskoj \u017eupaniji, ukupne vrijednosti od 90 milijuna eura gdje je Institut IGH pru\u017eao usluge stru\u010dnog nadzora. Projekt izgradnje obilaznice Omi\u0161a su obuhva\u0107ali izgradnju novih cesta ukupne du\u017eine 3.7 km, izvo\u0111enje pristupnih cesta tunelu u ukupnoj du\u017eini od 544 metra, izgradnji novog tunela Komorjak Sjever u du\u017eini od 600 m, tunela Omi\u0161 du\u017eine 1470 m, tunela Brzet u du\u017eini od 220 m, kao i izgradnji mosta preko rijeke Cetine u du\u017eini od 225 metara .<\/p>\n\n\n\n