{"id":11735,"date":"2022-07-27T00:00:00","date_gmt":"2022-07-27T00:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/igh.hr\/peljesac-bridge-vivid-example-of-why-we-build-bridges-and-not-walls\/"},"modified":"2022-07-27T00:00:00","modified_gmt":"2022-07-27T00:00:00","slug":"peljesac-bridge-vivid-example-of-why-we-build-bridges-and-not-walls","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/peljesac-bridge-vivid-example-of-why-we-build-bridges-and-not-walls\/","title":{"rendered":"Pelje\u0161ki most - Ogledan primjer za\u0161to gradimo mostove, a ne zidove"},"content":{"rendered":"
Kad bismo mogli izvagati vi\u0161estoljetni san Hrvatske o teritorijalnoj cjelovitosti, te\u017eio bi preko 100.000 tona.<\/p>\n
To\u010dnije, Pelje\u0161ki most sastoji se od oko 33.600 tona \u010delika u rasponskoj konstrukciji, 1.100 tona u kosim zatezima, 68.000 tona betona ugra\u0111enog u most te je temeljenje izvr\u0161eno s pilotima u komadu od 130 metara.<\/p>\n
\u201cNeopisiv je to osje\u0107aj ponosa i sre\u0107e. Ponos jer s jedne strane Hrvatska napokon cjelovita nakon vi\u0161e od tri stolje\u0107a. Ovo postignu\u0107e usporedivo je samo s najzna\u010dajnijim doga\u0111ajima u suvremenoj povijesti Hrvatske, poput stjecanja neovisnosti. S druge strane, sretan sam \u0161to je kompanija u kojoj radim, INSTITUT IGH d.d. bila anga\u017eirana na ovom projektu. Usluga stru\u010dnog nadzora i kontrole kvalitete povjerena je INSTITUTU IGH, d.d. uz potporu na\u0161ih partner, Investin\u017eenjeringom i Centrom za organizaciju gra\u0111enja \u2013 COG.\u201d, kazao je g. Igor D\u017eaji\u0107, \u010dlan Uprave INSTITUTA IGH, d.d.<\/p>\n
Most se \u010desto naziva \u201cjednim od gra\u0111evinskih pothvata koji \u0107e obilje\u017eiti na\u0161u generaciju\u201d, a nakon ju\u010dera\u0161nje sve\u010danosti otvaranja i slu\u017ebeno je pu\u0161ten u promet. Prvi automobili koji su imali \u010dast prije\u0107i most bili su Nevera iz Rimac Automobila i Niko Puli\u0107, europski prvak u automobilizmu, a spektakl ovdje nije zavr\u0161io. Veli\u010danstveni vatromet obasjao je nebo na vrhuncu slavlja.<\/p>\n
Radi se o iznimnom mostu u svakom pogledu. Svojom du\u017einom od L=2404 m most Pelje\u0161ac spada u najzahtjevnije mostove u svjetskim razmjerima kako sa stajali\u0161ta kompleksnosti samoga projekta tako i sa stajali\u0161ta zahtjevne i kompleksne izvedbe.<\/p>\n
\u201cKoncepcija mosta je konstrukcijski inventivna. Radi se o integralnoj hibridnoj konstrukciji s hibridnom rasponskom konstrukcijom. Bazni segmenti su betonski, a ostatak je \u010deli\u010dni sanduk. Ovje\u0161ena rasponska konstrukcija zajedno s pilonima elasti\u010dno je upeta u stupove tako da most u sredi\u0161njem dijelu (75%) ukupne duljine predstavlja okvirnu konstrukciju bez le\u017eajeva (dobro za potres i vjetar).\u201d, rekao je D\u017eaji\u0107 o jednom od najzna\u010dajnijih i najatraktivnijih mostova izgra\u0111enih u Europi u ovom stolje\u0107u i nadodao: \u201cMost se nalazi u podru\u010dju visoke seizmi\u010dke aktivnosti. Prema va\u017ee\u0107im normama most je svrstan u najvi\u0161i razred va\u017enosti IV i vrsta mosta C \u0161to zna\u010di da se radi o mostu iznimne va\u017enosti za odr\u017eavanje komunikacije i nakon potresa \u010diji je vijek trajanja du\u017ei od 100 godina. Most se nalazi u podru\u010dju jakih i mahovitih vjetrova s vr\u0161nom brzinom vjetra koji prelazi 180 km\/h. Prora\u010dun je ra\u0111en simulacijom pomo\u0107u ra\u010dunalne dinamike fluida i potvr\u0111en modelskim ispitivanjem u vjetrovnom tunelu.\u201d<\/p>\n
Pelje\u0161ki most rezultat je iznimnog truda na\u0161eg tima od 25 ljudi (nadzorni in\u017eenjeri, nadzorni suradnici i stru\u010dnjaci za kontrolu kvalitete) na \u010delu s in\u017eenjerom \u0110urom Mihali\u0107em, dipl.ing.gra\u0111. Svatko od njih posvetio je svoje profesionalno znanje, stru\u010dnost i vodstvo kako bi se ovaj trenutak ostvario unato\u010d svim izazovnim okolnostima prouzro\u010denim pandemijom Covida. Sigurni smo kako \u0107e za sve njih ovaj projekt biti \u201egra\u0111evinski pothvat\u201c koji \u0107e obilje\u017eiti njihove karijere.<\/p>\n
[custom_gallery ids=\"11124, 11106, 11122, 11120, 11114, 11112, 11108\"]<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
If we could weigh Croatia's centuries-old dream of territorial integrity, it would amount to over 100,000 tons. More precisely, the Pelje\u0161ac bridge consists of about 33,600 tons of steel in the construction span, 1,100 tons of diagonal braces, 68,000 tons of concrete built into the bridge, and 130-meter-long piles from the foundation. \"It is an […]<\/p>","protected":false},"author":1,"featured_media":11590,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11735"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=11735"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11735\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/11590"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=11735"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=11735"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=11735"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}