{"id":11709,"date":"2021-06-23T00:00:00","date_gmt":"2021-06-23T00:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/igh.hr\/institut-ighs-mentors-train-young-professionals-for-world-market-challenges\/"},"modified":"2021-06-23T00:00:00","modified_gmt":"2021-06-23T00:00:00","slug":"institut-ighs-mentors-train-young-professionals-for-world-market-challenges","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/institut-ighs-mentors-train-young-professionals-for-world-market-challenges\/","title":{"rendered":"Mentori Instituta IGH obrazuju mlade stru\u010dnjake za izazove na svjetskom tr\u017ei\u0161tu"},"content":{"rendered":"
Hrvatski stru\u010dnjaci iz svih polja in\u017eenjerstva i gra\u0111evine cijenjeni su diljem svijeta. Tome najbolje svjedo\u010de brojni me\u0111unarodni anga\u017emani i projekti Instituta IGH, koji danas djeluje na nekoliko internacionalnih lokacija. No, koliko god bilo op\u0161irno znanje koje steknu na fakultetu, za budu\u0107e in\u017eenjere gra\u0111evine iskustvo je ipak neprocjenjivo. Primjena ste\u010denog teorijskog znanja i stjecanje prakti\u010dnog iskustva jedini su na\u010din za kvalitetno usvajanje materije i konkretna podloga za budu\u0107i rad u struci. Zbog toga su programi mentorstva koji provode renomirane kompanije poput Instituta IGH izuzetno va\u017eni za obrazovanje budu\u0107ih stru\u010dnjaka. Glavni cilj mentorskih programa je povezivanje teorije s praksom, ali i pru\u017eanje prilike mladima da steknu vje\u0161tine, znanja, stavove i poznanstva koja \u0107e im omogu\u0107iti bolju integraciju u poslovni svijet i uvid struku koju su odabrali.<\/p>\n
Dobar mentor poma\u017ee svom \u0161ti\u0107eniku pri dono\u0161enju odluka koje mu pak poma\u017eu u postizanju karijernih ciljeva, dok u isto vrijeme izgra\u0111uje me\u0111usobno povjerenje. Bit mentoriranja nije da umjesto svog \u0161ti\u0107enika odra\u0111uje zadatke, ve\u0107 da ga nau\u010di samostalno razmi\u0161ljati, te mu omogu\u0107i u\u010denje na vlastitim gre\u0161kama i uspjesima. Mentor je osoba sa \u0161irokim znanjem i iskustvom u \u017eeljenom podru\u010dju, spreman podijeliti svoje resurse kako bi pomogao budu\u0107im kolegama u postizanju profesionalnih ciljeva. Upravo to je najbolji opis Miroslava Pauzara, \u010dlana Uprave Instituta IGH, koji ve\u0107 neko vrijeme svojim mla\u0111im kolegama stavlja na raspolaganje svoje neprocjenjivo iskustvo i stru\u010dnost.<\/p>\n
Stjecanje iskustva pod mentorstvom stru\u010dnjaka Instituta IGH <\/strong><\/p>\n Miroslav Pauzar svoju karijeru u Institutu IGH gradi od 1986. godine \u2013 od 2013. godine djeluje kao voditelj Regionalnog centra Osijek, dok je od 2021. godine postao je \u010dlan Uprave IGH. Za njega ne postoje veliki i mali projekti, a svaki mu predstavlja poseban izazov kojem se posve\u0107uje s jednakom pa\u017enjom i zanimanjem.<\/p>\n \u201cKao in\u017eenjer pro\u0161ao sam mnoge projekte od infrastrukture i op\u0107enito niskogradnje, pa sve do visokogradnje. Od izgradnje cesta i autocesta, mostova, od poslijeratne obnove u Slavoniji , do izgradnje zna\u010dajnih infrastrukturnih gra\u0111evine poput cesta i autocesta, mostova, te stambenih i javnih zgrada . No, nekako najzanimljiviji su mi uvijek bili projekti restauracije i obnove kulturne ba\u0161tine. Oni mogu biti najzahtjevniji i dugotrajan dio na\u0161eg rada, ali i onaj koji je najzanimljiviji, te nam pru\u017ea najvi\u0161e zadovoljstva. Na njima vidimo postupnu transformaciju zgrada iz trenutnog stanja u izvorno. Pritom je bitno naglasiti suradnju velikog broja stru\u010dnjaka \u2013 od arheologa, konzervatora, restauratora, pa do izvo\u0111a\u010da, gra\u0111evinara, nadzornih in\u017eenjera i drugih. Svi oni su stru\u010dnjaci u svom poslu i upravo ta multidisciplinarna komponenta je ono \u0161to ovakve projekte \u010dini zahtjevnima ali i najzanimljivijima.\u201d<\/p>\n A zanimljivim smatra i mentoriranje mla\u0111ih generacija, u \u010demu vidi budu\u0107nost svoje struke. Iako oni od njega mogu doista mnogo nau\u010diti, Miroslav smatra kako i oni njemu daju uvid u nove na\u010dine razmi\u0161ljanja i pristupanje izazovima.<\/p>\n \u201cPrije svega, mislim da sam skupio dovoljno radnog iskustva i ne\u0107u mo\u0107i unedogled raditi. Stoga mi je cilj kroz mentoriranje mla\u0111ih kolega na stvarnim projektima, ukazivati im na sve ono \u0161to dobro rade i \u0161to mogu unaprijediti. U kona\u010dnici im \u017eelim dati priliku da sami rade i grije\u0161e, te u\u010de iz tih pogre\u0161aka, te tako stvoriti stru\u010dnjake koje \u0107e nastaviti samostalno raditi i biti bolji i od mene.\u201d<\/p>\n Iskustvo na terenu neprocjenjivo je u gra\u0111evinskim projektima <\/strong><\/p>\n Izgradnja sljede\u0107e generacije lidera u industriji gra\u0111evinarstva, jedan je od ciljeva programa mentorstva Instituta IGH. Njihov program prakse studentima pru\u017ea zna\u010dajna i izazovna radna iskustva u raznim poljima, od sigurnosti i nadzora do rada u laboratoriju i upravljanja projektima. Svima njima zajedni\u010dko je relevantno prakti\u010dno iskustvo koje ne mogu pru\u017eiti akademski uvjeti, kao niti manje, specijalizirane tvrtke u istom sektoru.<\/p>\n Magistar gra\u0111evinarstva Bruno Buli\u0107 jedan je od mladih nada Instituta IGH, koji je na vlastitu inicijativu prije ne\u0161to vi\u0161e od godinu dana kontaktirao Institut IGH u potrazi za prvim zaposlenjem nakon zavr\u0161enog fakulteta. Nakon razmatranja svega \u0161to ova tvrtka nudi, odlu\u010dio se stjecati iskustvo na poslovima iz stru\u010dnog nadzora.<\/p>\n \u201eNajizazovnije mi je ono \u0161to prije nisam znao, a to je da je nadzor jako opse\u017ena djelatnost. Nadzor objedinjuje projektiranje, izvo\u0111enje i sve mogu\u0107e zakone i sudionike u projektu. Kada sam prvi put dobio zadatak da odem na gradili\u0161te i prou\u010dim dokumentaciju kako bi se pripremio za vo\u0111enje istog, nisam znao odakle krenuti. Najve\u0107i mi je izazov \u0161to je sve u vezi nadzora preop\u0161irno. Iza\u0161ao sam s fakulteta, gdje sam dobio dobru teoretsku podlogu koju sam mogao primijeniti na konkretnom projektu, ali me nisu mogli pripremiti po pitanju odre\u0111enog gradili\u0161ta, gdje je sve bilo puno njegovih izazova, dokumentacije i razli\u010ditih uklju\u010denih dionika.\u201c<\/p>\n Sre\u0107om, imao je potporu starijih i iskusnijih kolega iz Instituta, koji su imali strpljenja i volje pomo\u0107i mu pri uhodavanju u nove zadatke.<\/p>\n \u201eKada me ljudi pitaju kako mi je na poslu, ja uvijek ka\u017eem da je odli\u010dno. Svima se hvalim, jer znaju da sam bio nestrpljiv jo\u0161 na fakultetu da \u0161to prije krenem raditi. Kada \u010dujem druge u ostalim firmama da im je te\u0161ko ili ne\u0161to ne valja, meni je to nepojmljivo.\u201c<\/p>\n Povjerenje i stru\u010dnost \u2013 klju\u010d mentorskog odnosa <\/strong><\/p>\n Najve\u0107u pomo\u0107 i podr\u0161ku Bruno ima od strane mentora Miroslava Pauzara, \u010dije mi\u0161ljenje itekako po\u0161tuje i kojeg prvog zove kada se suo\u010di s nedoumicama.<\/p>\n \u201eIn\u017eenjer Pauzar je odmah prepoznao moj problem. To je po meni bilo najbitnije u svemu. Shvatio je moju nestrpljivost i prema tome prilagodio svoje mentorstvo. Davao mi je zadatke, ali me i pu\u0161tao da ih sam odradim. Dozvolio mi je da donesem vlastite odluke, naravno one koje ne utje\u010du na neku kvalitetu ili sigurnost projekta. Osje\u0107am da sam u posljednjih godinu dana nau\u010dio jako puno toga. Stekao sam naviku i pravilo da u rokovnik zapisujem sve \u0161to mi on govori, njegove naputke i obrazlo\u017eenja. Trudi se da mi bilo koji problem ili pitanje koje postavim jednostavno objasni i nikad nisam imao osje\u0107aj da moram izvla\u010diti informacije.\u201c<\/p>\n Povjerenje koje mentori grade sa svojim neiskusnijim kolegama jedan je od va\u017enijih faktora prilikom uspostavljanja mentorskog odnosa. No, ni\u0161ta manje va\u017ena nije ni \u017eelja mladih stru\u010dnjaka za usavr\u0161avanjem, koje u ovoj struci traje \u010ditav \u017eivot.<\/p>\n \u201eMladim kolegama poru\u010dio bih da ve\u0107 kroz studiranje prona\u0111u tu svoju strast i nadogra\u0111uju je. Neka odlaze u tvrtke kao \u0161to je IGH na studentske prakse i pristupe tome kao procesu u\u010denja. Neka budu znati\u017eeljni i propitkuju sve \u0161to ih zanima, pa \u010dak i ustaljene metode rade. Nikada se ne zna kada \u0107e se roditi neka ideja koja \u0107e unaprijediti struku. Jednom kada zavr\u0161e fakultet i zaposle se neka prona\u0111u mentora koji ih mo\u017ee voditi kroz stvarne izazove u graditeljstvu. Fakultet daje izvrsnu podlogu, prije svega teoretsku, ali tek stvarnim radom se taj proces u\u010denja zaokru\u017euje. I na kraju, da shvate da je u\u010denje cjelo\u017eivotno i da se ne zadovoljavaju odre\u0111enim nivoom znanja ve\u0107 da te\u017ee napretku \u2013 uvijek.\u201c<\/p>\n Sinergija mladosti, energija i iskustva odli\u010dna je podloga za svaki projekt, zato IGH ponosno provodi program mentoriranja mladih kolega. Studenti koji svoju praksu odra\u0111uju upravo u Institutu, dobivaju vrijedno iskustvo i priliku dokazati se u odabranom sektoru.<\/p>\n \u00a0<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Croatian professionals in all fields of engineering, including civil engineering are respected all over the world. Numerous international projects and engagements of Institut IGH, which is doing business in several international locations, are a testament to this. But, as extensive as knowledge gained in college is, experience is still priceless to future civil engineers. Applying […]<\/p>","protected":false},"author":1,"featured_media":11542,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-11709","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-uncategorized"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11709"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=11709"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11709\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/11542"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=11709"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=11709"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.igh.hr\/hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=11709"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}