Posjetili smo gradilište novog putničkog terminala u splitskoj luci! Evo o čemu se radi.
Novi putnički terminal je veliki infrastrukturni projekt koji ima za cilj poboljšati kapacitete i usluge za putnike u najvećoj brodskoj putničkoj luci u Hrvatskoj. Terminal je smješten na lukobranu, na prostoru bivšeg skladišta "Jadranribolova" i graničit će s vanjskim vezovima za kruzere. Terminal će imati površinu od skoro tri tisuće četvornih metara, od koji će 1,5 tisuća četvornih metara će biti namijenjeno javnoj površini za putnike. S obzirom na to da će na terminalu biti schengenski granični prijelaz, odnosno prostor za kontrolu putnika i prtljage, u određene dijelove terminala uselit će se policija i carina.
S obzirom da Splitska luka ima prosječni porast putnika i vozila od oko 5% godišnje kroz posljednjih 20 godina, novi pomorsko-putnički terminal je svakako nužan za grad Split. Cilj Lučke uprave je da sav međunarodni promet s Gata sv. Duje prebaci na lukobran, koji je prema riječima ravnatelja Lučke uprave Vice Mihanovića, veći dio godine neiskorišten. „Tim potezom, otočani dobivaju pet novih vezova i 14 tisuća metara kvadratnih dodatnih operativnih površina koje su dosad zbog režima međunarodnog prometa tristotinjak dana u godini bile zaključane“, naveo je ravnatelj Mihanović.
Osim toga novi terminal svakako će poboljšati protočnost prometa u Gradskoj luci, skratiti vrijeme čekanja, poboljšati doživljaj putnika, vizuru luke, grada Splita te omogućiti bolju organizaciju međunarodnog prometa. Bitno je naglasiti da sa boljom protočnosti prometa i skraćenim vremenom čekanja, također se očekuju pozitivni utjecaji na zaštitu okoliša i borbu protiv klimatskih promjena te stvaranje preduvjeta za povećanje sigurnosti u luci Split.
Projekt je uvršten u Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026, što pokazuje podršku europskih fondova za razvoj hrvatske infrastrukture. Vrijednost projekta iznosi više od 17 milijuna eura. Gotovo 6,7 milijuna eura osigurano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a ostatak sredstva za projekt osigurava Vlada Republike Hrvatske iz državnog proračuna. Radovi bi trebali biti završeni do lipnja 2025. godine.