Zemlja: Hrvatska
Trajanje: 2014 / 2019
Vrijednost: 76,6 mil EUR

Kontejnerski terminal luka Rijeka (Zagrebačka obala)

Da bi povećao svoju konkurentnost, Uprava Luke Rijeka preuzela je provedbu novog Terminala dubokog mora za kontejnere, koji će pružiti suvremene lučke objekte. Ovaj projekt predstavlja važan dio Projekta "Rijeka Gateway" i uključuje stvaranje terminala oblikovanog kao ravni mol. Terminal će imati duljinu od 680 metara i širinu od 300 metara. Planirana je dubina mora od najmanje 20 metara, koja će omogućiti prihvat kontejnerskih brodova različitih veličina. Izgradnja ovog terminala podijeljena je u dvije faze: prva faza uključuje izgradnju mola duljine 400 metara, a druga faza uključuje izgradnju dodatnih 280 metara. Nakon završetka obje faze, Luka Rijeka će se ponositi ukupnom duljinom mola od 680 metara. Kontejnerski Terminal "Zagrebačka obala" (ZDSCT) zauzimat će približnu površinu od 20 hektara (680 metara duljine i 300 metara širine). Dio ove površine trenutno se koristi za postojeće lučke objekte, kao što su moli, ceste, željezničke pruge, skladišta, komunalne usluge i objekti za zaposlenike, obuhvaćajući približno 10,3 hektara. Preostalih 7,2 hektara površine terminala stvorit će se izgradnjom novog mola i vraćanjem zemlje iz mora.
Nakon dovršetka punom duljinom mola, bit će dostupan pristan od 680 metara duljine i 20 metara dubine, sposoban za prihvat kontejnerskih brodova većih od 165.000 tona nosivosti (DWT) i duljina većih od 366 metara (suvremeni brodovi s kapacitetom od preko 14.000 TEU). Osim toga, 680-metarski dugački mol omogućuje istovremeno usidravanje manjih plovila, do 50.000 DWT i duljina do 250 metara (plovila s kapacitetom do 4.000 TEU). Novi mol izgrađen je pomoću ojačanih betonskih kaučona, poduprtih morskim kamenim nasipom. Tlo ispod nasipa ojačano je stupovima od šljunka i jet groutingom. Ukupna visina mola, uključujući područje za usidrenje brodova i operacije kontejnerskih dizalica (s razmakom tračnica od 35 metara), postavljena je na +4,05 metara. Nasipavanje kamenim materijalom iza strukture mola stvara radnu i skladišnu površinu terminala koja se prostire do granice projekta i marshalling pruga na sjeveru. Skladišni prostor, uključujući povezujuće ceste, prostire se u duljini od 680 metara i širini od 170 do 250 metara. Skladišna platforma nagnuta je prema sjeveru s mola, besprijekorno se integrirajući s okolnom operativnom zonom postojeće luke i marshalling prugama na +3,55 metara. Kontejnerski terminal bit će povezan s novim državnim putem D-403, koji povezuje Luku Rijeka, posebno "Zagrebačka obala" terminal za kontejnere, s raskrižjem Škurinje, trenutno u izgradnji. Ova veza će spojiti kontejnerski terminal na hrvatsku autocestu i glavnu TEN-T koridor mrežu. Put D403 proteže se približno 3 kilometra od Luke Rijeka (ZDSCT) do raskrižja Škurinje na obilaznici Rijeke, uključujući granu za povezivanje s gradskom cestovnom mrežom.
Simultaneously, the European Project "Upgrade of the Rijeka Port infrastructure – Zagreb Deep Sea Container Terminal (POR2CORE-ZCT)" aims to enhance the development of the Port of Rijeka as a key port in the Mediterranean, ensuring the efficiency, sustainability, and multimodality of freight transport. This project was submitted during the second call of the Connecting Europe Facility (CEF) Traffic 2015, Cohesion envelope. A grant agreement, numbered INEA/CEF/TRAN/M2015/1138367, was signed on November 18, 2016, between the Innovation and Networks Executive Agency and the Port of Rijeka Authority, securing 85% co-financing from European funds. The total project value amounts to 31.6 million EUR. Institut IGH took part in the project Construction of the Operational Coast - Zagreb Pier for quality and material control services while constructing the Zagreb Pier container terminal in Rijeka.

Slični Projekti

magnifiercrosschevron-downchevron-rightarrow-left