Logo
ENGLISH PYCCKИЙ LinkedIn

 
Aktualnosti
Vodotoranj - Vukovar
„Institut IGH d.d. predstavljen je u stručnoj reviji za turizam „UT - Ugostiteljstvo i turizam“
Institut IGH d.d. na Danima slovenskog turizma
Institut IGH d.d. objavio brošuru „EU fondovi i infrastrukturni projekti“
Institut IGH d.d. dobio akreditaciju za obavljanje znanstvene djelatnosti
Arhiva aktualnosti
 

 

ZAGREB, 15. lipnja 2010. _ „Cestom života od vremena rata kroz vrijeme krize u budućnost“ naziv je predavanja prof. dr. sc. Jure Radića koje je održao u utorak, 15. lipnja, u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Predavanje je organiziralo  Hrvatsko društvo za ceste „Via Vita“ i Društvo za ceste Zagreb.  
 
Osvrćući se na vrijeme najtežih ratnih vremena, te proteklih dvadeset godina u kojima je bio u samom vrhu najvažnijih sudionika i kreatora političkog i gospodarskog života Hrvatske, prof. Radić je istaknuo tri ključna elementa koja su presudila odluci o gradnji autocesta.
 
„Izgradnja četverotračnog Masleničkog mosta, gradnja tunela Sveti Rok i potpisivanje ugovora s Bechtelom tri su elementa koja su presudila tome da prometna mreža bude ovakva kakvu imamo danas“, rekao je te dodao da se ne trebamo ni danas bojati nove gradnje jer samo se radom i živim gradilištima izlazi iz krize.
 
„Neki poznati ekonomisti kažu kako u Hrvatskoj ne treba graditi jer se, primjerice, urušio ekonomski sustav u Grčkoj. No ja smatram da graditi treba a novca za to na stranim tržištima ima. Potrebna nam je vizija i potrebna je odluka“, poručio je s predavanja te dodao: „Uspjeli smo za vrijeme rata sačuvati hrvatsko graditeljstvo, pa zašto ne bismo uspjeli i danas? Mi ne tražimo pomoć države graditeljstvu nego dopuštenje da graditeljstvo pomaže državi kao što smo to radili i 90-tih godina“.
 
U hrvatske okolnosti uklopio je usporedbu s brigom  američkih vlasti za vlastito gospodarstvo rekavši kako se, da je Bechtel  dobio posao gradnje autoceste u Crnoj Gori, američkoj vladi „ni u snu ne bi moglo dogoditi da ne može dati jamstva za taj posao“!
 
Rezimirajući započete projekte te iznoseći svoju viziju budućnosti gradnje cesta u Hrvatskoj, ponovio je stav otprije: “Do Dubrovnika treba graditi kvalitetnu brzu cestu a autocestu neka kasnije gradi onaj kome bude trebala“! Objasnio je kako nigdje nismo imali autocestu u prvom redu do mora, nego dvadeset, trideset kilometara dalje pitajući zašto bi pod stare dubrovačke zidine doveli kamione. Radić smatra da cesta do Dubrovnika treba biti „dubrovačka a ne tranzitna“, kao i da Pelješki most „treba graditi jer Dubrovnik ne smije ostati izolirani otok“.
 
Prema Radićevoj viziji budućnosti vrijeme je da se ozbiljno okrenemo gradnji željezničkih pruga. Među bitnim projektima za budućnost naveo je izgradnju zagrebačke obilaznice, rješavanje prometnog čvora Rijeke, a Istarski ipsilon bi, prema njegovom mišljenju, trebalo graditi kao brzu cestu a ne kao autocestu. Gledajući unaprijed, prof. Radić smatra kako treba vidjeti i kuda će dalje ići autocesta Zagreb-Sisak zaključivši kako nije dovoljno da završava u Sisku.
 
Dotaknuo se i mostova kao simbola s kojima se Hrvatska može ponositi jer su priznati u svjetskim razmjerima.  
Do Dubrovnika treba graditi brzu cestu
Foto galerija
 
           

 
       
Mail Intranet Mapa stranice
copyright (c) 2009. Institut IGH d.d. Sva prava pridrĹľana.