Logo
ENGLISH PYCCKИЙ LinkedIn

 
Aktualnosti
Vodotoranj - Vukovar
„Institut IGH d.d. predstavljen je u stručnoj reviji za turizam „UT - Ugostiteljstvo i turizam“
Institut IGH d.d. na Danima slovenskog turizma
Institut IGH d.d. objavio brošuru „EU fondovi i infrastrukturni projekti“
Institut IGH d.d. dobio akreditaciju za obavljanje znanstvene djelatnosti
Arhiva aktualnosti
 

 

Prof. Jure Radić, te arhitekti Branko Kincl i Velimir Neidhardt pobijedili su na međunarodnom natječaju za izgradnju novog terminala Zračne luke Zagreb. Pobjedničko projektno rješenje predstavljeno je u srijedu na konferenciji za novinare održanoj u IGH. 
Novi putnički terminal učinit će zagrebačku zračnu luku vrhunskim svjetskim aerodromom i prvorazrednim obilježjem suvremenog identiteta Zagreba i Hrvatske. Poručili su to u srijedu autori - Velimir Neidhardt i Branko Kincl te direktor Instituta građevinarstva Hrvatske Jure Radić.
Nova putnička zgrada zagrebačke Zračne luke trebala bi biti izgrađena do 2012. godine, a prema procjenama koštat će između 280 i 300 milijuna eura. Konačna cijena znat će se tek nakon provedbe natječaja za izvođenje radova. „Znamo koliko košta kvadrat aerodromskih zgrada u sličnim uvjetima pa smo tako došli do ovih procjena, ali točna će se cijena znati tek kada se otvori natječaj za izvođenje radova“, rekao je Radić.
Terminal površine 70 tisuća četvornih metara predviđen je za prihvat 5 milijuna putnika godišnje te najvećih zrakoplova, pa tako i Airbusa A380 koji je trenutno najveći svjetski putnički avion. Imat će 12 mostova za ulazak putnika u zrakoplove, a predviđena je i mogućnost  dogradnje ako se promet u zračnoj luci poveća..
Prema riječima Branka Kincla, uz putnički terminal planira se gradnja kompleksa 'Air City' na 500 tisuća četvornih metara (50 hektara) koji će biti povezan s Velikom Goricom i Zagrebom.
Posebna pažnja, rekao je  Kincl, posvećena je energetskoj učinkovitosti zgrade čije će fotosenzitivne ćelije moći generirati značajne količine energije koja će se dodatno štedjeti ventiliranim pročeljima i fasadama. Skupljanjem kišnice sa 640 tisuća četvornih metara površine aerodroma i krovova terminala, planira se dobiti 540 tisuća prostornim metara vode godišnje u pet ukrasnih jezera, što je dovoljno da terminal ima vodu 280 dana godišnje.
Jure Radić posebno je istaknuo sustav nosivih rešetaka koji drži konstrukciju zgrade koji je, kako je rekao, inovacija domaćih autora koja očekuje potvrdu i na inozemnim projektima.
Prema njegovim riječima, želi li se dostići planirani rok izgradnje do 2012. godine, treba početi raditi odmah, a prvi koraci bila bi izrada glavnog projekta i ishođenje lokacijske dozvole.
 Trojica autora su istaknula i ovom prigodom kako pobjeda na ovom natječaju, iza koje su ostavili zvučna svjetska imena, predstavlja golem uspjeh za hrvatsku arhitekturu.  
Natječaj je bio anoniman, ponude šifrirane i ocjenjivane u Munchenu od vrhunskih stručnjaka iz raznih područja, poručili su autori.
„ Ovaj posao donosi kompaniji ugled i reference pa su me već danas zvali na dva natječaja za aerodromske zgrade“,  rekao je na kraju direktor IGH  Jure Radić.
Natječaj za terminal Zračne luke Zagreb
Foto galerija
 
           

 
       
Mail Intranet Mapa stranice
copyright (c) 2009. Institut IGH d.d. Sva prava pridrĹľana.